Sortowanie
Źródło opisu
Katalog księgozbioru
(13)
Forma i typ
Książki
(12)
Poradniki i przewodniki
(4)
Publikacje dydaktyczne
(3)
Publikacje fachowe
(3)
Poradniki
(1)
Publikacje naukowe
(1)
Publikacje popularnonaukowe
(1)
Dostępność
dostępne
(6)
wypożyczone
(4)
nieokreślona
(3)
Placówka
Centrala - Wypożyczalnia
(2)
Filia nr 1
(3)
Filia nr 3
(5)
Filia w Tyliczu
(2)
Filia w Bereście
(1)
Autor
Sorensen Patricia
(2)
Ayres A. Jean (1920-1988)
(1)
Badorrek-Hinkelmann Anna
(1)
Blotevogel Monica
(1)
Borkowska Maria (lekarz)
(1)
Cieślik Elżbieta
(1)
Colina Donatella
(1)
Decker-Voigt Hans-Helmut
(1)
Delaney Tara
(1)
Deveo Media Studio
(1)
Foremniak Katarzyna
(1)
Grandin Temple
(1)
Grandin Temple (1947- )
(1)
Green Shannon
(1)
Górka-Pik Natalia
(1)
Hitzeler Marion
(1)
Jurek Anna (filolog)
(1)
Kamrowska Joanna Angelika
(1)
Karpat Reka
(1)
Kiesling Ulla
(1)
Kranowitz Carol Stock
(1)
Lillard Paula Polk (1931- )
(1)
Majcher Karolina
(1)
McIlwee Myers Jennifer
(1)
Odowska-Szlachcic Bożenna
(1)
Okuniewski Juliusz
(1)
Reid Gavin (1950- )
(1)
Resch Franz Wstęp
(1)
Schulte-Markwort Michael Wstęp
(1)
Skowrońska Emilia
(1)
Stegemann Thomas
(1)
Zakrzewska Izabela
(1)
Zysk Veronica
(1)
Rok wydania
2020 - 2024
(4)
2010 - 2019
(9)
Okres powstania dzieła
2001-
(6)
1901-2000
(3)
1945-1989
(2)
1989-2000
(1)
Kraj wydania
Polska
(13)
Język
polski
(12)
Odbiorca
Rodzice
(4)
Terapeuci zajęciowi
(3)
Nauczyciele
(2)
0-5 lat
(1)
6-8 lat
(1)
Dzieci
(1)
Klasa 1
(1)
Klasa 2
(1)
Klasa 3
(1)
Logopedzi
(1)
Nauczyciele nauczania początkowego
(1)
Pedagodzy
(1)
Przedszkola
(1)
Szkoły podstawowe
(1)
Szkoły wyższe
(1)
Przynależność kulturowa
Literatura amerykańska
(1)
Temat
Integracja percepcyjno-motoryczna
(3)
Integracja sensoryczna
(3)
Rozwój psychofizyczny dziecka
(3)
Dziecko
(2)
Dziecko autystyczne
(2)
Dziecko z zespołem Aspergera
(2)
Gry i zabawy ruchowe
(2)
Arteterapia
(1)
Autyzm
(1)
Choreoterapia
(1)
Czytanie
(1)
Dysleksja i dysgrafia
(1)
Dzieci
(1)
Dziecko z zaburzeniami integracji sensorycznej
(1)
Etykieta językowa
(1)
Gry i zabawy
(1)
Gry i zabawy dziecięce
(1)
Jedzenie (czynność)
(1)
Kompetencje społeczne
(1)
Komunikacja interpersonalna
(1)
Metoda Montessori
(1)
Muzykoterapia
(1)
Młodzież
(1)
Nauczanie początkowe
(1)
Pisanie
(1)
Rozwój fizyczny dziecka
(1)
Savoir-vivre
(1)
Socjalizacja
(1)
Stosunki interpersonalne
(1)
Terapia zabawą
(1)
Układ nerwowy
(1)
Wychowanie
(1)
Zaburzenia integracji sensorycznej
(1)
Zaburzenia mowy
(1)
Zespół Aspergera
(1)
Zmysły
(1)
Gatunek
Poradnik
(5)
Podręcznik
(2)
Materiały pomocnicze
(1)
Opracowanie
(1)
Podręczniki do nauczania początkowego
(1)
Poradniki
(1)
Poradniki dla nauczycieli
(1)
Publikacje dla dzieci
(1)
Wydawnictwa popularne
(1)
Dziedzina i ujęcie
Medycyna i zdrowie
(4)
Edukacja i pedagogika
(3)
Psychologia
(3)
Kultura fizyczna i sport
(1)
Rodzina, relacje międzyludzkie
(1)
13 wyników Filtruj
Książka
W koszyku
Karty tablic złożone luzem zadrukowane dwustronnie.
Propozycje 150 zabaw ruchowych narodziły się z konieczności zapewnienia narzędzi potrzebnych do rozwijania sprawności motorycznej i praksyjnej dzieci w wieku przedszkolnym i wczesnoszkolnym, a także dzieci starszych ze stwierdzonymi deficytami rozwojowymi. Zgodnie z wynikami najnowszych badań w tej dziedzinie proponujemy 150 zabaw, których celem jest poprawa: • percepcji i kontroli ciała, • równowagi i motoryki dużej, • koordynacji ręka-oko i motoryki małej, • sprawności grafomotorycznej, • sprawności praksyjnej niezbędnej do czynności samoobsługowych i do nauki pisania. Przedstawione w książce propozycje aktywności można wykorzystać w przedszkolu lub szkole, w domu, a także w ramach zajęć wczesnego wspomagania rozwoju czy rehabilitacji. Opis każdej zabawy zawiera wskazówki dotyczące wieku dziecka, celu aktywności, formy pracy (indywidualna, w parze, w grupie), potrzebnych materiałów, czasu trwania, przebiegu oraz możliwych modyfikacji i wariantów. Ostatni element opisu jest bardzo ważny, bo pozwala dostosować zabawę do potrzeb dziecka, zwiększyć jego elastyczność poznawczą i rozwijać umiejętność generalizacji. W aneksie znajduje się kilkadziesiąt kart roboczych do wykorzystania podczas zabaw, do tomu dołączone zostały również kolorowe plansze do konkretnych gier. Książkę kierujemy do wszystkich, którzy zajmują się rozwojem dziecka - nauczycieli, wychowawców, terapeutów rozwoju neuro- i psychomotorycznego, ale też do rodziców, którzy chcą pomóc swoim dzieciom zdobywać nowe umiejętności.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Bereście
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Dzięki zawartym w niniejszej pracy szczegółowym opisom wizyt dzieci, analizom wyników obserwacji i zastosowanych metod terapeutycznych, wzbogaconych o intuicyjno-empatyczne podejście do problemu danego dziecka, możemy sobie uświadomić, jak ogromnie ważne jest holistyczne podejście do terapii.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka Integracji Sensorycznej)
Bibliografia na stronach 334-336.
Rodzic wychowujący malucha z zaburzeniem integracji sensorycznej (SPD) nie zawsze jest w nastroju do zabawy, choć ta jest znakomitym narzędziem terapeutycznym, i nie zawsze wie, jak zająć się nie-zgranym dzieckiem. Jakie rodzaje aktywności będą odpowiednie przy konkretnym typie zaburzenia? Jak szybko i niedrogo przygotować pomoce terapeutyczne? Jaki rodzaj stymulacji uspokoi nadpobudliwego brzdąca, a jaki pobudzi apatycznego? Odpowiedzią na potrzeby rodziców, terapeutów i nauczycieli jest właśnie Nie-zgrane dziecko w świecie gier i zabaw - zbiór ćwiczeń przeznaczonych przede wszystkim (choć nie tylko) dla nie-zgranych dzieci.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Każde dziecko, niezależnie od tego, czy zdiagnozowano u niego autyzm, czy zespół Aspergera, lepiej poradzi sobie w życiu, jeśli będzie umiało dbać o higienę osobistą, radzić sobie ze stresem i prosić o pomoc. Rodzice i nauczyciele osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu mają znaczący wpływ na funkcjonowanie swoich wychowanków w świecie. Książka zawiera wiele konkretnych przykładów, jak rozwijać umiejętności ważne w codziennym życiu. Jennifer McIlwee Myers pisze z wyjątkowej perspektywy - zespół Aspergera rozpoznano u niej dopiero w wieku dorosłym, z kolei u jej brata autyzm zdiagnozowano jeszcze w dzieciństwie. Dzięki temu Czytelnik może utwierdzić się w przekonaniu, że świadome rozwijanie umiejętności życiowych u osób z autyzmem lub zespołem Aspergera jest bardzo ważne od najmłodszych lat.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu / Bożena Odowska-Szlachcic, Natalia Górka-Pik. - Wydanie I. - Gdańsk : Harmonia Universalis, copyright 2020. - 361 stron : fotografie, ilustracje ; 24 cm.
(Biblioteka SI)
Książka Strategie sensoryczne w jedzeniu i mówieniu to przede wszystkim podręcznik dla logopedów, neurologopedów, psychologów, pedagogów specjalnych oraz terapeutów integracji sensorycznej. Pozwala na poszerzenie lub zdobycie wiedzy dotyczącej rozwoju motorycznego, kształtowania się mowy i jej zaburzeń oraz zasad karmienia i wprowadzania pełnowartościowej diety u dzieci, od niemowląt poczynając.Publikacja oparta jest na najnowszych doniesieniach ze światowej i polskiej literatury oraz na doświadczeniach autorek w pracy z dziećmi z opóźnieniami i zaburzeniami neurorozwojowymi. Dzięki temu jej zawartość merytoryczna wykracza poza ramy programu studiów z zakresu logopedii i neurologopedii, integracji sensorycznej oraz innych kierunków psychologiczno-pedagogicznych. Stanowi więc kompendium wiedzy nie tylko dla studentów.Autorki przedstawiają wzajemne powiązania i zależności funkcjonalne wymienionych obszarów rozwojowych w aspekcie neurofizjologii oraz teorii integracji sensorycznej. Punkt wyjścia stanowi charakterystyka zaburzeń sensomotorycznych dotyczących karmienia, wybiórczej diety i rozwoju mowy według teorii integracji sensorycznej. Czytelnik znajdzie w książce wskaźniki dysfunkcji, określone procedury diagnostyczne i terapeutyczne oraz ćwiczenia do domowego programu terapii. Układ graficzny (tabele, ilustracje, wyróżnienie istotnych fragmentów tekstu, indeks oraz kolorowe plansze do ćwiczeń) pozwoli czytelnikowi łatwiej i szybciej przyswoić oraz utrwalić najważniejsze zagadnienia przydatne w praktyce zawodowej."Książka jest bardzo potrzebna i cenna ze względu na swój charakter oraz zawarty w niej materiał. Na pewno będzie użyteczna dla profesjonalistów, ale także rodziców zaangażowanych w proces wychowawczy swojego dziecka".dr Krzysztof Szamburskipsycholog, logopeda, terapeuta integracji sensorycznej"Niezwykle cenne jest w tej publikacji zebranie najnowszej wiedzy teoretycznej z zakresu różnych nauk i połączenie jej z propozycjami praktycznych oddziaływań. Autorki wnikliwie scharakteryzowały wpływ zaburzeń przetwarzania sensorycznego na karmienie i wybiórcze jedzenie oraz na rozwój mowy dziecka w ścisłym powiązaniu z fizjologicznymi, motorycznymi i behawioralnymi uwarunkowaniami. Książka może pomóc w odkryciu i zrozumieniu procesów, które leżą u podłoża złożonych problemów z jedzeniem i mówieniem, postawić właściwą diagnozę i zaplanować skuteczną terapię. Jest napisana językiem odpowiednim zarówno dla specjalistów, jak i nauczycieli czy rodziców".Ewa Rycombelneurologopeda, specjalistka wczesnego wspomagania rozwoju,terapeutka treningu słuchowego Neuroflow
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Centrala - Wypożyczalnia
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
W niniejszej publikacji kompleksowo wyjaśniono specyfikę rozmaitych metod arteterapeutycznych (muzykoterapia, terapia tańcem, terapia przez sztuki plastyczne), zamieszczono przegląd ogólnych oraz bardziej szczegółowych zaleceń terapeutycznych, a także przedstawiono terapie przez twórczość na tle najnowszych osiągnięć nauki z zakresu historii ewolucji i neurobiologii. Cennym elementem książki jest wnikliwe omówienie poszczególnych kierunków arteterapeutycznych oraz opartych na nich działań praktycznych
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 71 (1 egz.)
Książka
W koszyku
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia w Tyliczu
Wszystkie egzemplarze są obecnie wypożyczone: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Zabawa to jeden z najwspanialszych sposobów, żeby się czegoś nauczyć - również dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej. Ruch ciała oraz interakcja z otoczeniem poprawiają umiejętności motoryczne, językowe i społeczne. Jednak rodzice, nauczyciele i inni bliscy dzieci z zaburzeniami ze spektrum autyzmu często stają przed wyzwaniem : jak sprawić, żeby malec naprawdę zaangażował się w zabawę? Autorka podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie przy tym bawiąc. [nota wydawcy]
W książce 101 ćwiczeń, gier i zabaw dla dzieci z autyzmem, zespołem Aspergera i zaburzeniami integracji sensorycznej doświadczona terapeutka zajęciowa Tara Delaney podpowiada, jakie rodzaje aktywności sprzyjają rozwojowi dzieci i jak można się uczyć, świetnie się przy tym bawiąc. Zajęcia proponowane w książce zapewnią dziecku rozrywkę oraz prawidłową stymulację – a wiele z ćwiczeń można wykonywać zarówno w domu, jak i na dworze!
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 61 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Klasyczna książka na temat pedagogiki Montessori – nareszcie po polsku! Paula Polk Lillard zdołała przywołać poglądy wybitnej włoskiej lekarki wyraźnie i jasno, zwracając się do wszystkich, którzy chcą jej słuchać. W przeciwieństwie do wielu autorów piszących o pedagogice Montessori nie uległa pokusie, by przedstawić własną interpretację tej metody lub jej podstawowe cechy wraz z gotową krytyką. Zamiast tego w pewnym sensie pozwoliła Montessori mówić samej za siebie, dzięki czemu czytelnicy mogą wyciągnąć własne wnioski. Niniejszą książkę, będącą wprowadzeniem do myśli Montessori, można polecić nie tylko profesjonalistom zajmującym się jednostką ludzką. Powinni ją również przeczytać sami rodzice i wychowawcy, jest bowiem jedną z najlepszych publikacji poświęconych wspomnianej problematyce. dr Mario M. Montessori Jr. Paula Polk Lillard – założycielka i wieloletnia dyrektorka szkoły Forest Bluff w Lake Bluff w stanie Illinois (USA). Autorka klasycznych książek na temat metody Montessori.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
(Biblioteka SI)
Niniejsza publikacja w jasny sposób opisuje naturę zaburzeń integracji sensorycznej oraz pokazuje, jak te niedostrzegalne problemy niszczą życie chorym dzieciom i ich rodzicom, a także wskazuje, jak można pomóc takim osobom. Dzięki tej książce również dorośli od lat cierpiący na zaburzenia integracji sensorycznej mogą w większym stopniu zrozumieć to, co im się przytrafiło. Książka przeznaczona jest przede wszystkim dla terapeutów zajęciowych i innych specjalistów, a także dla rodziców dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej oraz dla osób dorosłych, które podejrzewają u siebie problemy z przetwarzaniem sensorycznym i mają nadzieję lepiej sobie z nimi radzić w przyszłości.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 159.9 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Publikacja zawiera zbiór wypróbowanych i efektywnych metod pracy z dziećmi z diagnozą dysleksji. Zawarte w książce ćwiczenia i pomysły mogą być łatwo modyfikowane i dostosowywane do różnych rodzajów zajęć. Są odpowiednie dla dzieci i młodzieży w przedziale wiekowym od 5. do 19. roku życia. Nie wymagają też żadnego specjalnego wyposażenia. Wzbogacono je opisami wyjaśniającymi naturę dysleksji.
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 1
Są egzemplarze dostępne do wypożyczenia: sygn. 37 (1 egz.)
Książka
W koszyku
Temple Grandin, której cenne obserwacje dotyczące życia z autyzmem oraz świata zwierząt są dobrze znane wielu czytelnikom, tym razem zwraca się do najmłodszych odbiorców. Za pośrednictwem kolorowych, wesołych ilustracji opowiada dzieciom o tym, czym są dobre maniery i dlaczego są takie ważne. Zdaniem Temple „maniery mają znaczenie”. Ułatwiają wchodzenie w interakcje społeczne, pomagają nam zgodnie żyć ze sobą i wpływają na to, jak postrzegają nas inne osoby. Jak zawsze w jasny i przystępny sposób Temple opowiada o dobrych manierach: • kiedy powiedzieć „proszę” i „dziękuję” • jak się właściwie zachowywać przy stole • jak uprzejmie odpowiadać osobom spoza rodziny • i wiele, wiele więcej! Dzięki Temple Grandin twoje dziecko łatwiej zapamięta, że maniery naprawdę mają ogromne znaczenie! Veronica Zysk jest autorką nagradzanej książki 1001 porad dla rodziców i terapeutów dzieci z autyzmem i zespołem Aspergera. Od ponad 25 lat pracuje na rzecz osób z zaburzeniami ze spektrum autyzmu. Mieszka w Karolinie Północnej (USA) ze zwierzakami o imionach Maja i Chai, którym zawdzięcza codzienną inspirację i wiele radości. [nota wydawcy]
1 placówka posiada w zbiorach tę pozycję. Rozwiń informację, by zobaczyć szczegóły.
Filia nr 3
O dostępność zapytaj w bibliotece: sygn. 39 (1 egz.)
Pozycja została dodana do koszyka. Jeśli nie wiesz, do czego służy koszyk, kliknij tutaj, aby poznać szczegóły.
Nie pokazuj tego więcej